Blogolj!

A románok nem akarják ismerni a vasutaik igazi történetét

Kálovics Tibor

Ahogyan az lenni szokott a románok már megint történelmet hamisítottak, ezúttal egy magyarok által épített vasútvonal történetéből hagyták ki az igazi építőket.

Fotó: https://kronikaonline.ro/

Ma avatták fel a kolozsvári pályaudvar főépületének falán azt a táblát, amely megemlékezik a Nagyvárad-Kolozsvár vasútvonal 150 évvel ezelőtti felállításáról. "Jó román szokás szerint" a tábla felirata csak román nyelven olvasható. Az addig okés, hogy angolul vagy németül nem írják ki a szöveget (jobb helyeken ki szokták, de tételezzük fel, hogy az átlag román nem tud megszólalni ezeken a világnyelveken), ám a magyar nyelvű felirat hiánya igazi sértés. 

A terület akkor Magyarországhoz tartozott, erről azonban teljességgel elfeledkeztek.Arról beszéltek az avatóünnepségen, hogy 150 évvel ezelőtt ez a szakasz közelebb hozta Kolozsvárhoz Bécset és Budapestet (Történelemből kettes alá ez a kijelentés, mivel akkor még nem egyesítették a városrészeket.) valamint, hogy ez a 152 km-es szakasz 1870. szeptember 7-én került átadásra. A vonalszakaszon összesen 75 őrház, 91 útátjáró, 191 vízáteresz, számtalan híd épült

A vonatokon és a mozdonyokon az M. K. V vagyis a "Magyar Keleti Vasút" felirat volt olvasható. Utóbbiról már persze hallgattak, tekintve, hogy a terület akkor még Magyarországhoz tartozott és 1920-ig a magyar vasút egyik legnagyobb teljesítményének számított a Nagyvárad-Kolozsvár vonal. 

A CFR nem első alkalommal hamisítja meg a történelmet a magyarok kárára. Hat évvel ezelőtt az épület homlokzatára kihelyeztek egy márványtáblát, amin a magyar állomásfőnökök nevei nem is szerepeltek.

Mi mást is várhatnánk tőlük ha már saját történelemmel is alig rendelkeznek? 

https://ezatuti.blogstar.hu/./pages/ezatuti/contents/blog/99857/pics/lead_800x600.jpg
 

Hozzászólások

Ezeket a cikkeket olvastad már?